Περιπολούσε με τη μηχανή του Πυροσβεστικού Σώματος στην περιοχή των Καλυβίων. Με ακόμη έναν συνάδελφό του, που επέβαινε σε άλλη μοτοσικλέτα, είχαν επιτηρήσει τους δασικούς δρόμους της Βορειοανατολικής Αττικής και μέσω της Λεωφόρου Ποσειδώνος κινούνταν προς τις υπόλοιπες περιοχές της αρμοδιότητάς τους. Ενα τροχαίο που σημειώθηκε στην αντίθετη λωρίδα του δρόμου στάθηκε μοιραίο για τον 28χρονο πυροσβέστη Ηλία Παπαθεοδώρου.
Ενα από τα οχήματα ξέφυγε
από την πορεία του, μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και παρέσυρε τον
μοτοσικλετιστή της Πυροσβεστικής, κόβοντας ακαριαία το νήμα της ζωής
του...
Από την περασμένη Δευτέρα η απώλεια του 28χρονου βύθισε στο πένθος την Πυροσβεστική και ιδιαίτερα τη νέα ομάδα «Θησέας» των μοτοσικλετιστών του Σώματος. «Ο Ηλίας υπηρετούσε ως εποχικός πυροσβέστης από το 2003 στο Κορωπί και πέρυσι προσελήφθη ως πυροσβέστης πενταετούς υποχρέωσης», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Αθανάσιος Τζοΐτης, διοικητής του Πυροσβεστικού Σταθμού Κορωπίου, στον οποίον ανήκε διοικητικά ο Ηλίας. «Είχε μεγάλη εμπειρία στις μηχανές και μάλιστα είχε συμμετάσχει, όπως όλοι οι μοτοσικλετιστές του Σώματος, στην εκπαίδευση από την ΕΛ.ΑΣ. Ολοι μας έχουμε συγκλονιστεί. Δεν μπορούμε ακόμη να πιστέψουμε ότι ο Ηλίας δεν είναι μαζί μας...».
«Θα τιμήσουμε τη μνήμη του»
Στο Κορωπί, όπου μεγάλωσε ο 28χρονος πυροσβέστης, η ατμόσφαιρα είναι βαριά. Ακόμη συζητούν για τα σχέδιά του που δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει. Το επόμενο χρονικό διάστημα, μας λένε, ετοιμαζόταν να παντρευτεί... «Ο Ηλίας ήταν φίλος μου. Ακόμη δεν έχω συνειδητοποιήσει τι έγινε, νομίζω ότι αύριο θα τον ξαναδώ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι εμείς που ανήκουμε στην ομάδα ''Θησέας'' θα κάνουμε τα πάντα για να τιμήσουμε τη μνήμη του, για να μην πάει χαμένη η θυσία του», συμπληρώνει ο συνάδελφός του από το Κορωπί, Λεοντάρης Χατζής.
Περισσότεροι από 160 πυροσβέστες σε όλη την Ελλάδα έχουν ενταχθεί οικειοθελώς στη νεοσύστατη ομάδα «Θησέας», στους μοτοσικλετιστές του Πυροσβεστικού Σώματος, που φέτος λειτουργεί σε πλήρη ανάπτυξη με εντολή του υπουργού Δημόσιας Τάξης Νίκου Δένδια. Παρότι ο σχεδιασμός για δίκυκλη επιτήρηση δασών και δασικών εκτάσεων υπήρχε από τον Νοέμβριο του 2010, όταν 110 μοτοσικλέτες τύπου Kawasaki KLX 250 και ο ατομικός εξοπλισμός των μοτοσικλετιστών (κράνη, τζάκετ, γάντια) δόθηκαν ως δωρεά στο Πυροσβεστικό Σώμα, το 2011 χρησιμοποιήθηκαν ελάχιστα. Πέρυσι το καλοκαίρι με απόφαση του προηγούμενου αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος οι μηχανές δεν είχαν χρησιμοποιηθεί καθόλου, κάτι που άλλαξε φέτος με την απόφαση του υπουργού.
Στους λίγους μήνες που οι μοτοσικλετιστές πραγματοποιούν περιπολίες στα δάση της Αττικής και των άλλων περιοχών, το αποτέλεσμα ήδη έχει αρχίσει να φαίνεται. Οι... μηχανόβιοι της Πυροσβεστικής φτάνουν πρώτοι στη φωτιά, διαπιστώνουν αν οι δασικοί δρόμοι είναι ανοιχτοί για τις υδροφόρες, κάνουν εύκολα τον γύρο της πυρκαγιάς για να δουν τα όριά της, προλαβαίνουν να καθοδηγήσουν τα οχήματα που φτάνουν για ενίσχυση από άλλες περιοχές και δεν γνωρίζουν τα «κατατόπια».
«Η δική μας ευθύνη είναι περισσότερο στην πρόληψη, ωστόσο πολλές φορές έχει τύχει να δούμε μια φωτιά εγκαίρως και να καλέσουμε δυνάμεις, ώστε να κατασβεστεί πριν μεγαλώσει. Με τις μηχανές έχουμε την ευελιξία να φτάσουμε γρήγορα στο σημείο και να διαπιστώσουμε την κατάσταση, να δείξουμε τον δρόμο στα πυροσβεστικά που φτάνουν, αλλά και να μεταφέρουμε τους επικεφαλής προκειμένου να γίνει ο σχεδιασμός της πυρόσβεσης», μας λέει ο έμπειρος ανθυποπυραγός και εκπαιδευτής στην ομάδα «Θησέας» Ανδρέας Κλάδης, που υπηρετεί στον 12ο Πυροσβεστικό Σταθμό (Παλλήνη).
Τo παράπονο
Μεγάλες οι διαδρομές, λίγα τα άτομα
Σε ένα τόσο δύσκολο επάγγελμα δεν λείπουν οι κίνδυνοι. «Η κίνηση σε άσφαλτο και δασικές περιοχές πολλαπλασιάζει τους κινδύνους. Επιπλέον έχουμε και τις δυσκολίες του μοτοσικλετιστή, που είναι επιρρεπής σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Oπως ο τραγικός χαμός του Ηλία, που μας έχει σημαδέψει όλους μας.
Δυστυχώς ήταν τόσο σφοδρή η σύγκρουση που ούτε το κράνος ούτε ο ειδικός εξοπλισμός κατάφεραν να τον σώσουν», τονίζει ο Ανδρέας Κλάδης.
«Μία επιπλέον δυσκολία είναι το γεγονός ότι δεν έχουμε αρκετά άτομα για τη στελέχωση της ομάδας ''Θησέας'', τα μέλη της οποίας περιπολούν ανά δύο.
Αποτέλεσμα, οι διαδρομές που καλούνται να καλύψουν να είναι μεγάλες -ειδικά στη Bορειοανατολική Αττική φτάνουν τα 80 χιλιόμετρα συνολικά- και οι συνάδελφοι να παραμένουν στον δρόμο για οκτώ ώρες, χωρίς περιθώριο να σταματήσουν για να ξεκουραστούν», εξηγεί ο Ιωάννης Καρακώστας, διοικητής του 12ου Πυροσβεστικού Σταθμού.
«Παρ' όλα αυτά η συνεισφορά τους είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί την ώρα της πυρκαγιάς κάθε δευτερόλεπτο είναι κρίσιμο. Με τους μοτοσικλετιστές κερδίζουμε χρόνο και αυτό είναι σημαντική ωφέλεια», τονίζει.
Της Μαρίας Ψαρά
Φωτογραφίες: Χάρης Γκίκας
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
Από την περασμένη Δευτέρα η απώλεια του 28χρονου βύθισε στο πένθος την Πυροσβεστική και ιδιαίτερα τη νέα ομάδα «Θησέας» των μοτοσικλετιστών του Σώματος. «Ο Ηλίας υπηρετούσε ως εποχικός πυροσβέστης από το 2003 στο Κορωπί και πέρυσι προσελήφθη ως πυροσβέστης πενταετούς υποχρέωσης», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Αθανάσιος Τζοΐτης, διοικητής του Πυροσβεστικού Σταθμού Κορωπίου, στον οποίον ανήκε διοικητικά ο Ηλίας. «Είχε μεγάλη εμπειρία στις μηχανές και μάλιστα είχε συμμετάσχει, όπως όλοι οι μοτοσικλετιστές του Σώματος, στην εκπαίδευση από την ΕΛ.ΑΣ. Ολοι μας έχουμε συγκλονιστεί. Δεν μπορούμε ακόμη να πιστέψουμε ότι ο Ηλίας δεν είναι μαζί μας...».
«Θα τιμήσουμε τη μνήμη του»
Στο Κορωπί, όπου μεγάλωσε ο 28χρονος πυροσβέστης, η ατμόσφαιρα είναι βαριά. Ακόμη συζητούν για τα σχέδιά του που δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει. Το επόμενο χρονικό διάστημα, μας λένε, ετοιμαζόταν να παντρευτεί... «Ο Ηλίας ήταν φίλος μου. Ακόμη δεν έχω συνειδητοποιήσει τι έγινε, νομίζω ότι αύριο θα τον ξαναδώ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι εμείς που ανήκουμε στην ομάδα ''Θησέας'' θα κάνουμε τα πάντα για να τιμήσουμε τη μνήμη του, για να μην πάει χαμένη η θυσία του», συμπληρώνει ο συνάδελφός του από το Κορωπί, Λεοντάρης Χατζής.
Περισσότεροι από 160 πυροσβέστες σε όλη την Ελλάδα έχουν ενταχθεί οικειοθελώς στη νεοσύστατη ομάδα «Θησέας», στους μοτοσικλετιστές του Πυροσβεστικού Σώματος, που φέτος λειτουργεί σε πλήρη ανάπτυξη με εντολή του υπουργού Δημόσιας Τάξης Νίκου Δένδια. Παρότι ο σχεδιασμός για δίκυκλη επιτήρηση δασών και δασικών εκτάσεων υπήρχε από τον Νοέμβριο του 2010, όταν 110 μοτοσικλέτες τύπου Kawasaki KLX 250 και ο ατομικός εξοπλισμός των μοτοσικλετιστών (κράνη, τζάκετ, γάντια) δόθηκαν ως δωρεά στο Πυροσβεστικό Σώμα, το 2011 χρησιμοποιήθηκαν ελάχιστα. Πέρυσι το καλοκαίρι με απόφαση του προηγούμενου αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος οι μηχανές δεν είχαν χρησιμοποιηθεί καθόλου, κάτι που άλλαξε φέτος με την απόφαση του υπουργού.
Στους λίγους μήνες που οι μοτοσικλετιστές πραγματοποιούν περιπολίες στα δάση της Αττικής και των άλλων περιοχών, το αποτέλεσμα ήδη έχει αρχίσει να φαίνεται. Οι... μηχανόβιοι της Πυροσβεστικής φτάνουν πρώτοι στη φωτιά, διαπιστώνουν αν οι δασικοί δρόμοι είναι ανοιχτοί για τις υδροφόρες, κάνουν εύκολα τον γύρο της πυρκαγιάς για να δουν τα όριά της, προλαβαίνουν να καθοδηγήσουν τα οχήματα που φτάνουν για ενίσχυση από άλλες περιοχές και δεν γνωρίζουν τα «κατατόπια».
«Η δική μας ευθύνη είναι περισσότερο στην πρόληψη, ωστόσο πολλές φορές έχει τύχει να δούμε μια φωτιά εγκαίρως και να καλέσουμε δυνάμεις, ώστε να κατασβεστεί πριν μεγαλώσει. Με τις μηχανές έχουμε την ευελιξία να φτάσουμε γρήγορα στο σημείο και να διαπιστώσουμε την κατάσταση, να δείξουμε τον δρόμο στα πυροσβεστικά που φτάνουν, αλλά και να μεταφέρουμε τους επικεφαλής προκειμένου να γίνει ο σχεδιασμός της πυρόσβεσης», μας λέει ο έμπειρος ανθυποπυραγός και εκπαιδευτής στην ομάδα «Θησέας» Ανδρέας Κλάδης, που υπηρετεί στον 12ο Πυροσβεστικό Σταθμό (Παλλήνη).
Τo παράπονο
Μεγάλες οι διαδρομές, λίγα τα άτομα
Σε ένα τόσο δύσκολο επάγγελμα δεν λείπουν οι κίνδυνοι. «Η κίνηση σε άσφαλτο και δασικές περιοχές πολλαπλασιάζει τους κινδύνους. Επιπλέον έχουμε και τις δυσκολίες του μοτοσικλετιστή, που είναι επιρρεπής σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Oπως ο τραγικός χαμός του Ηλία, που μας έχει σημαδέψει όλους μας.
Δυστυχώς ήταν τόσο σφοδρή η σύγκρουση που ούτε το κράνος ούτε ο ειδικός εξοπλισμός κατάφεραν να τον σώσουν», τονίζει ο Ανδρέας Κλάδης.
«Μία επιπλέον δυσκολία είναι το γεγονός ότι δεν έχουμε αρκετά άτομα για τη στελέχωση της ομάδας ''Θησέας'', τα μέλη της οποίας περιπολούν ανά δύο.
Αποτέλεσμα, οι διαδρομές που καλούνται να καλύψουν να είναι μεγάλες -ειδικά στη Bορειοανατολική Αττική φτάνουν τα 80 χιλιόμετρα συνολικά- και οι συνάδελφοι να παραμένουν στον δρόμο για οκτώ ώρες, χωρίς περιθώριο να σταματήσουν για να ξεκουραστούν», εξηγεί ο Ιωάννης Καρακώστας, διοικητής του 12ου Πυροσβεστικού Σταθμού.
«Παρ' όλα αυτά η συνεισφορά τους είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί την ώρα της πυρκαγιάς κάθε δευτερόλεπτο είναι κρίσιμο. Με τους μοτοσικλετιστές κερδίζουμε χρόνο και αυτό είναι σημαντική ωφέλεια», τονίζει.
Της Μαρίας Ψαρά
Φωτογραφίες: Χάρης Γκίκας
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ